ویژه همکاران
Left
Right

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند: خزیدن، نمایه سازی و رتبه بندی

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند: خزیدن، نمایه سازی و رتبه بندی برای نمایش در نتایج جستجو، ابتدا محتوای شما باید برای موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد. مسلماً این مهمترین قطعه از پازل SEO است: اگر سایت شما پیدا نشد، هیچ راهی وجود ندارد که در (صفحه نتایج موتور جستجو) یافته شوید.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟
موتورهای جستجو از طریق سه عملکرد اصلی کار می کنند:

خزیدن - Crawling: ا یافتن محتوا و کدها از اینترنت در هر URL های جستجو شده.
نمایه سازی - Indexing: محتوای پیدا شده در طول فرآیند خزیدن ذخیره و سازماندهی می‌شود. هنگامی که یک صفحه ایندکس شده است، فعال است تا در نتیجه به پرس و جوهای مربوطه نمایش داده شود.
رتبه‌بندی - Ranking: محتوایی را ارجاع می‌دهید که به بهترین وجه به سوال جستجوگر پاسخ می‌دهد، به این معنی که نتایج بر اساس مرتبط‌ترین تا کم‌مرتبط‌تر مرتب‌سازی می‌شوند.
خزیدن موتور جستجو چیست؟
خزیدن فرآیند کشفی است که در آن موتورهای جستجو گروهی از روبات ها (معروف به خزنده یا عنکبوت) را برای یافتن محتوای جدید و به روز می فرستند. محتوا می تواند متفاوت باشد - می تواند یک صفحه وب، یک تصویر، یک ویدیو، یک PDF و غیره باشد - اما صرف نظر از قالب، محتوا توسط پیوندها کشف می شود.

ربات های موتورهای جستجو که عنکبوت نیز نامیده می شوند، از صفحه ای به صفحه دیگر می خزند تا محتوای جدید و به روز را پیدا کنند.
Googlebot با واکشی چند صفحه وب شروع به کار می کند و سپس پیوندهای موجود در آن صفحات وب را برای یافتن URL های جدید دنبال می کند. با پرش در این مسیر از پیوندها، خزنده می تواند محتوای جدیدی را پیدا کند و آن را به فهرست خود به نام کافئین (Caffeine) - پایگاه داده عظیمی از URL های کشف شده - اضافه کند تا بعداً زمانی که جستجوگر به دنبال اطلاعاتی است که محتوای آن URL است بازیابی شود.

نمایه‌سازی(Indexing) موتور جستجو چیست؟
موتورهای جستجو اطلاعاتی را که در یک فهرست پیدا می‌کنند، پردازش و ذخیره می‌کنند، پایگاه داده عظیمی از تمام محتوایی که کشف کرده‌اند و باید آنقدر خوب باشد که در نتایج جستجو یافته شود.

رتبه بندی (Ranking) موتورهای جستجو
هنگامی که شخصی جستجویی را انجام می دهد، موتورهای جستجو فهرست آنها را برای محتوای بسیار مرتبط بررسی می کنند و سپس آن محتوا را به امید حل سؤال جستجوگر ارجاع می دهند. این ترتیب نتایج جستجو بر اساس ارتباط به عنوان رتبه بندی شناخته می شود. به طور کلی، شما می توانید فرض کنید که هر چه یک وب سایت رتبه بالاتری داشته باشد، موتور جستجو معتقد است که سایت با پرس و جو مرتبط‌تر است.

این امکان وجود دارد که خزنده های موتورهای جستجو را به هر شکلی مسدود کنید، یا به موتورهای جستجو دستور دهید تا از ذخیره برخی صفحات در فهرست خود اجتناب کنند. در حالی که می‌تواند دلایلی برای انجام این کار داشته باشد، اگر می‌خواهید محتوای شما پیدا شود، ابتدا باید مطمئن شوید که برای خزنده‌ها قابل دسترسی و قابل ایندکس شدن است.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند: خزیدن، نمایه سازی و رتبه بندی

برای نمایش در نتایج جستجو، ابتدا محتوای شما باید برای موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد. مسلماً این مهمترین قطعه از پازل SEO است: اگر سایت شما پیدا نشد، هیچ راهی وجود ندارد که در (صفحه نتایج موتور جستجو) یافته شوید.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟
موتورهای جستجو از طریق سه عملکرد اصلی کار می کنند:

خزیدن - Crawling: ا یافتن محتوا و کدها از اینترنت در هر URL های جستجو شده.
نمایه سازی - Indexing: محتوای پیدا شده در طول فرآیند خزیدن ذخیره و سازماندهی می‌شود. هنگامی که یک صفحه ایندکس شده است، فعال است تا در نتیجه به پرس و جوهای مربوطه نمایش داده شود.
رتبه‌بندی - Ranking: محتوایی را ارجاع می‌دهید که به بهترین وجه به سوال جستجوگر پاسخ می‌دهد، به این معنی که نتایج بر اساس مرتبط‌ترین تا کم‌مرتبط‌تر مرتب‌سازی می‌شوند.
خزیدن موتور جستجو چیست؟
خزیدن فرآیند کشفی است که در آن موتورهای جستجو گروهی از روبات ها (معروف به خزنده یا عنکبوت) را برای یافتن محتوای جدید و به روز می فرستند. محتوا می تواند متفاوت باشد - می تواند یک صفحه وب، یک تصویر، یک ویدیو، یک PDF و غیره باشد - اما صرف نظر از قالب، محتوا توسط پیوندها کشف می شود.

ربات های موتورهای جستجو که عنکبوت نیز نامیده می شوند، از صفحه ای به صفحه دیگر می خزند تا محتوای جدید و به روز را پیدا کنند.
Googlebot با واکشی چند صفحه وب شروع به کار می کند و سپس پیوندهای موجود در آن صفحات وب را برای یافتن URL های جدید دنبال می کند. با پرش در این مسیر از پیوندها، خزنده می تواند محتوای جدیدی را پیدا کند و آن را به فهرست خود به نام کافئین (Caffeine) - پایگاه داده عظیمی از URL های کشف شده - اضافه کند تا بعداً زمانی که جستجوگر به دنبال اطلاعاتی است که محتوای آن URL است بازیابی شود.

نمایه‌سازی(Indexing) موتور جستجو چیست؟
موتورهای جستجو اطلاعاتی را که در یک فهرست پیدا می‌کنند، پردازش و ذخیره می‌کنند، پایگاه داده عظیمی از تمام محتوایی که کشف کرده‌اند و باید آنقدر خوب باشد که در نتایج جستجو یافته شود.

رتبه بندی (Ranking) موتورهای جستجو
هنگامی که شخصی جستجویی را انجام می دهد، موتورهای جستجو فهرست آنها را برای محتوای بسیار مرتبط بررسی می کنند و سپس آن محتوا را به امید حل سؤال جستجوگر ارجاع می دهند. این ترتیب نتایج جستجو بر اساس ارتباط به عنوان رتبه بندی شناخته می شود. به طور کلی، شما می توانید فرض کنید که هر چه یک وب سایت رتبه بالاتری داشته باشد، موتور جستجو معتقد است که سایت با پرس و جو مرتبط‌تر است.

این امکان وجود دارد که خزنده های موتورهای جستجو را به هر شکلی مسدود کنید، یا به موتورهای جستجو دستور دهید تا از ذخیره برخی صفحات در فهرست خود اجتناب کنند. در حالی که می‌تواند دلایلی برای انجام این کار داشته باشد، اگر می‌خواهید محتوای شما پیدا شود، ابتدا باید مطمئن شوید که برای خزنده‌ها قابل دسترسی و قابل ایندکس شدن است.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند: خزیدن، نمایه سازی و رتبه بندی

برای نمایش در نتایج جستجو، ابتدا محتوای شما باید برای موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد. مسلماً این مهمترین قطعه از پازل SEO است: اگر سایت شما پیدا نشد، هیچ راهی وجود ندارد که در (صفحه نتایج موتور جستجو) یافته شوید.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟
موتورهای جستجو از طریق سه عملکرد اصلی کار می کنند:

خزیدن - Crawling: ا یافتن محتوا و کدها از اینترنت در هر URL های جستجو شده.
نمایه سازی - Indexing: محتوای پیدا شده در طول فرآیند خزیدن ذخیره و سازماندهی می‌شود. هنگامی که یک صفحه ایندکس شده است، فعال است تا در نتیجه به پرس و جوهای مربوطه نمایش داده شود.
رتبه‌بندی - Ranking: محتوایی را ارجاع می‌دهید که به بهترین وجه به سوال جستجوگر پاسخ می‌دهد، به این معنی که نتایج بر اساس مرتبط‌ترین تا کم‌مرتبط‌تر مرتب‌سازی می‌شوند.
خزیدن موتور جستجو چیست؟
خزیدن فرآیند کشفی است که در آن موتورهای جستجو گروهی از روبات ها (معروف به خزنده یا عنکبوت) را برای یافتن محتوای جدید و به روز می فرستند. محتوا می تواند متفاوت باشد - می تواند یک صفحه وب، یک تصویر، یک ویدیو، یک PDF و غیره باشد - اما صرف نظر از قالب، محتوا توسط پیوندها کشف می شود.

ربات های موتورهای جستجو که عنکبوت نیز نامیده می شوند، از صفحه ای به صفحه دیگر می خزند تا محتوای جدید و به روز را پیدا کنند.
Googlebot با واکشی چند صفحه وب شروع به کار می کند و سپس پیوندهای موجود در آن صفحات وب را برای یافتن URL های جدید دنبال می کند. با پرش در این مسیر از پیوندها، خزنده می تواند محتوای جدیدی را پیدا کند و آن را به فهرست خود به نام کافئین (Caffeine) - پایگاه داده عظیمی از URL های کشف شده - اضافه کند تا بعداً زمانی که جستجوگر به دنبال اطلاعاتی است که محتوای آن URL است بازیابی شود.

نمایه‌سازی(Indexing) موتور جستجو چیست؟
موتورهای جستجو اطلاعاتی را که در یک فهرست پیدا می‌کنند، پردازش و ذخیره می‌کنند، پایگاه داده عظیمی از تمام محتوایی که کشف کرده‌اند و باید آنقدر خوب باشد که در نتایج جستجو یافته شود.

رتبه بندی (Ranking) موتورهای جستجو
هنگامی که شخصی جستجویی را انجام می دهد، موتورهای جستجو فهرست آنها را برای محتوای بسیار مرتبط بررسی می کنند و سپس آن محتوا را به امید حل سؤال جستجوگر ارجاع می دهند. این ترتیب نتایج جستجو بر اساس ارتباط به عنوان رتبه بندی شناخته می شود. به طور کلی، شما می توانید فرض کنید که هر چه یک وب سایت رتبه بالاتری داشته باشد، موتور جستجو معتقد است که سایت با پرس و جو مرتبط‌تر است.

این امکان وجود دارد که خزنده های موتورهای جستجو را به هر شکلی مسدود کنید، یا به موتورهای جستجو دستور دهید تا از ذخیره برخی صفحات در فهرست خود اجتناب کنند. در حالی که می‌تواند دلایلی برای انجام این کار داشته باشد، اگر می‌خواهید محتوای شما پیدا شود، ابتدا باید مطمئن شوید که برای خزنده‌ها قابل دسترسی و قابل ایندکس شدن است.