ویژه همکاران
Left
Right

فناوری اطلاعات وcrm مدیریت ارتباط با مشتریان

فناوری اطلاعات وcrm مدیریت ارتباط با مشتریان اکثر افراد IT و CRM را یکسان و برابر میدانند به طور مثال، برداشتی وجود دار مبنی بر اینکه هر چه هر چقدر پایگاه اطلاعات و داده ای یک شرکت بزرگتر باشد CRM پیشرفته تری دارد همبستگی بین این دو مورد گمراه کننده است چونCRM رویکرد مدیریتی اطلاعاتی است و اینکه از نظر تعریف ممکن است یک CRM پیچیده و سخت داشته باشیم و این درحالی باشد که فناوری اطلاعات پیچیده نداشته باشیم مثلا یک خرده فروش را در نظر داشته باشید که از طریق شناسایی کردن نیاز های فردی اش و شرایط مشتریانش و تطبیق دادنه خواسته ها و خدمات و بر اساس انها روابط نزدیکی با مشتریانش پیدا میکند و با توجه به سابقه هایش او عادت ها و ترجیهاتش برای خریدش را در پایگاه داده الکترنیکی وارد نکرده چون چنین چیزی وجود نداشته اما به حافظه خودش از مشتریان رجوع کرده است و به صورت اگاه انها را به کار برده است فروشنده میدانست که کدام مشتری ارژشمند تر بوده است و چطور با ارائه ارزش های مناشب او را نگه دارد

فناوری اطلاعات وcrm مدیریت ارتباط با مشتریان

اکثر افراد IT و CRM را یکسان و برابر میدانند به طور مثال، برداشتی وجود دار مبنی بر اینکه هر چه هر چقدر پایگاه اطلاعات و داده ای یک شرکت بزرگتر باشد CRM پیشرفته تری دارد همبستگی بین این دو مورد گمراه کننده است چونCRM رویکرد مدیریتی اطلاعاتی است و اینکه از نظر تعریف ممکن است یک CRM پیچیده و سخت داشته باشیم و این درحالی باشد که فناوری اطلاعات پیچیده نداشته باشیم مثلا یک خرده فروش را در نظر داشته باشید که از طریق شناسایی کردن نیاز های فردی اش و شرایط مشتریانش و تطبیق دادنه خواسته ها و خدمات و بر اساس انها روابط نزدیکی با مشتریانش پیدا میکند و با توجه به سابقه هایش او عادت ها و ترجیهاتش برای خریدش را در پایگاه داده الکترنیکی وارد نکرده چون چنین چیزی وجود نداشته اما به حافظه خودش از مشتریان رجوع کرده است و به صورت اگاه انها را به کار برده است فروشنده میدانست که کدام مشتری ارژشمند تر بوده است و چطور با ارائه ارزش های مناشب او را نگه دارد

فناوری اطلاعات وcrm مدیریت ارتباط با مشتریان

اکثر افراد IT و CRM را یکسان و برابر میدانند به طور مثال، برداشتی وجود دار مبنی بر اینکه هر چه هر چقدر پایگاه اطلاعات و داده ای یک شرکت بزرگتر باشد CRM پیشرفته تری دارد همبستگی بین این دو مورد گمراه کننده است چونCRM رویکرد مدیریتی اطلاعاتی است و اینکه از نظر تعریف ممکن است یک CRM پیچیده و سخت داشته باشیم و این درحالی باشد که فناوری اطلاعات پیچیده نداشته باشیم مثلا یک خرده فروش را در نظر داشته باشید که از طریق شناسایی کردن نیاز های فردی اش و شرایط مشتریانش و تطبیق دادنه خواسته ها و خدمات و بر اساس انها روابط نزدیکی با مشتریانش پیدا میکند و با توجه به سابقه هایش او عادت ها و ترجیهاتش برای خریدش را در پایگاه داده الکترنیکی وارد نکرده چون چنین چیزی وجود نداشته اما به حافظه خودش از مشتریان رجوع کرده است و به صورت اگاه انها را به کار برده است فروشنده میدانست که کدام مشتری ارژشمند تر بوده است و چطور با ارائه ارزش های مناشب او را نگه دارد